Allegro [recenze]: Pozor na podvodné zboží, nejde o obchod, ale tržiště!

0

Spoustu lidí v dnešní době zajímají výhodné nákupy. Jejich filozofie mnohdy spočívá v tom, že v kamenném obchodě často koupí to samé, jen s několikanásobnou přirážkou. Právě toho využívají online tržiště, prostřednictvím kterých na pár kliků koupíte zboží z celého světa. Co můžete čekat v případě, že si pro nákupy vyberete Allegro?

Úplně na začátek bychom si měli říct, že polské Allegro není klasický e-shop s vlastními skladovými zásobami, ale obří internetové tržiště. To znamená, že jde o místo, na kterém se sdružují prodávající a kupující z celého světa a realizují své obchody. Někteří prodejci jsou solidní, jednají férově a přijde vám od nich přesně to, co jste viděli na obrázku v jejich nabídce.

Pak ale existuje i řada těch, kteří to s vámi dobře nemyslí. Seberou vaše peníze a pošlou vám něco, co se ani vzdáleně nepodobá tomu, co jste si přáli. Případně daná věc nefunguje, je v našem prostoru nelegální (proto doporučujeme před nákupem doplňků stravy a podobného sortimentu, sledovat seznam nelegálních nabídek od SÚKL) nebo vám nepřijde vůbec nic. Případně můžete být překvapeni tím, že zboží nejde z Polska, ale z Číny, a že musíte dodatečně vyřešit clo. A to zrovna nepotěší.

Co dalšího byste ale měli o Allegro a o nákupech na něm vědět?

Nakupování online: Pozor na podvodné zboží

Vzhledem k tomu, že Allegro nemá nad prodávaným obsahem prakticky kontrolu (zvlášť, když není jeho vlastní), můžeme na něm narazit na nejrůznější podvodné zboží, které nemusí být tím, za co se vydává. Případně může jít už o již zmíněnou nelegální nabídku. (Přípravky na hubnutí, zázračné masti na plísně nebo na bolest kloubů, jako je třeba Depanten, a podobně.) Samozřejmě, Allegro není Temu, které s velkou pravděpodobností využívá nucenou práci a kopíruje designy od různých umělců (jako to ostatně dělá i Shein), to ale neznamená, že je prosto problémů.

allegro podvodné zboží

allegro podvodné zboží 2

Allegro reklamace

Vzhledem k tomu, že Allegro je jen takový prostředník a obchod probíhá mezi kupujícím a firmou, která přes něj prodává, nebuďte moc překvapení, když v případě potíží budete odkázáni na to, abyste je řešili tam, kde jste nakoupili. A asi vám nemusíme sáhodlouze popisovat, že ochota vyřešit vaši potíž nemusí být na druhé straně prodejního procesu moc patrná. Zvlášť, pokud jde o Čínu.

Má Allegro kontakt?

Kontaktovat Allegro je složité. Alespoň nám se nepodařilo najít žádný spolehlivý kontakt, u kterého bychom si byli jistí, že víme, kam se dovoláme. (Z velké části i proto, že Allegro provozuje ještě CZC, Mall a WeDo. A jedna z webových prezentací, která se tvářila jako Allegro, nás přesměrovala právě na WeDo.)

Jediným spolehlivějším způsobem, jak kontaktovat podporu, je možnost Kontaktujte nás ve spodní části tržiště, kde můžete po proklikání několika možností nechat svůj vzkaz a e-mail. Na vašem místě bychom vzkaz pro podporu psali v angličtině, protože je docela dobře možné, že na druhé straně obrazovky se nebude vaším problémem zabývat Čech.

allegro kontakt

Funguje to?

Nepochybně existuje mnoho lidí, kteří jsou se svými dosavadními nákupy na Allegro spokojení. Na druhou stranu, poměrně nedávno proběhla internetem informace o tom, že minulý rok v Česku prodělalo 1,5 miliardy korun. Do tohoto propadu byly zahrnuty i další firmy Mall Group (Mall, CZC a WeDo). Zdá se tedy, že Češi dávali před Allegrem větší přednost tržištím a obchodům, na které byli zvyklí delší dobu.

K menší popularitě mohlo přispět i to, že si někteří zákazníci stěžovali na neoprávněné krácení záručních lhůt. Někteří lidé navíc netušili, že kupují zboží prostřednictvím tržiště a komunikace může následně probíhat třeba v polštině, které nemusí rozumět. Někdy také chybí návod k použití. Problematické může být i vracení rozměrného zboží do ciziny na vlastní náklady v případě, že se někde objeví nějaký problém.

Jaké jsou zkušenosti kupujících?

Abychom mohli vycházet z reálných zkušeností kupujících, podívali jsme se na recenze Allegra na Zboží a na srovnávači Heureka

Lidé o své zkušenosti s nákupem na Allegro zmiňují, že:

  • Jim stále nepřišla zásilka a ani neví, kde přesně se nachází
  • Jim vadí dlouhá dodací lhůta u zboží z Číny
  • Objednávka byla bez udání důvodu zrušena, i když zboží se ukazovalo být skladem
  • Jim přišlo poškozené zboží v nepoškozené krabici
  • Jim vadí špatná komunikace
  • Jim nešlo uplatnit kupón na Allegro podle uvedených instrukcí
  • Jim vadí špatná kategorizace produktů a jejich strojový překlad
  • Jim vadí, že má každý produkt vlastní doručení (protože, jak už bylo řečeno, jde o tržiště s různými dodavateli)

Řada lidí si ale pochvaluje nízké ceny, široký výběr zboží a u výrobků z ČR, Polska a dalších zemí EU, rychlé dodání. I komunikace v rámci objednávky dost závisí na tom, u koho nakupujete. Zkušenost s Allegro tedy není pro každého stejná, takže se nedá říct, že je vyloženě dobré, nebo vyloženě špatné. Před nákupem však doporučujeme důkladně prolustrovat prodejce a místo, odkud vám bude zboží zasláno. Jedině tak budete mít relativní jistotu, že vše proběhne v pořádku a k vaší maximální spokojenosti.

VAŠE HODNOCENÍ
Máte vlastní zkušenost? Podělte se o ni s ostatními. Budou vám vděční.

Zanechte své hodnocení nebo dotaz

Register New Account
Obnovit heslo