Hebe kosmetika [recenze]: Proč má tak špatné hodnocení?
Na internetový obchod Hebe běží nepřetržitě nejrůznější reklamy, které nás přesvědčují o tom, že jde o nejlepší místo pro nákup kosmetiky. Opravdu to tak ale skutečně je? Je to podvod? Nebo tato internetová drogerie jen nestačí dostát všem požadavkům klientů?
Dávno pryč jsou doby, kdy jsme chodili pro kosmetiku do kamenné drogerie nebo parfumerie. A už pominula i doba, kdy jsme byli odkázáni na to, co bylo k dostání na našem malém českém území.
V současné době můžeme objednávat zboží nejen z celého světa, ale především i ze sousedních států, které mohou mít v některých případech zajímavější ceny, širší spektrum výhod pro zákazníky a v portfoliu mohou mít i značky, které se u nás vůbec nevyskytují. A právě na to vše české zákazníky láká internetová drogerie Hebe, která je známým polským řetězcem s kosmetikou.
Proč jsou s ní ale (především) zákaznice v poslední době tak málo spokojené?
Co je Hebe
Hebe je řetězec s kosmetikou z Polska, který vlastní společnost Jerónimo Martins Group. Mezi hlavní výhody Hebe patří bohatý sortiment, ve kterém je přes 3 500 značek. Z nichž zhruba 270 by měly být vlastní privátky. Stejná společnost pak vlastní i notoricky známou Biedronku.
Hebe má v Polsku i síť kamenných obchodů. Kdo do této země nejezdí a chce nakoupit z pohodlí domova, ten může od roku 2021/22 využít mezinárodní internetový obchod. Kromě již zmíněného bohatého portfolia pak Hebe láká i na další výhody, které leckoho přesvědčí, že nákup tady stojí za to alespoň jednou vyzkoušet.
Jaké má Hebe výhody?
Pravděpodobně tím největším benefitem je doprava zdarma pro přihlášené zákazníky. Dosáhnout na ni lze poměrně snadno, stačí, když výše nákupu dosáhne alespoň 120,-. Hebe také na oficiálních stránkách uvádí, že prodává pouze originální produkty, má bezpečné platby a nabízí i pravidelné nákupní akce a slevy. Poměrně nově je dostupná i Hebe aplikace, která láká na speciální slevy pro uživatele.
Proč nejsou někteří lidé s Hebe spokojení?
Na Hebe jsme my, ale i lidé z našeho blízkého okolí, už někdy něco nakoupili a vše bylo z našeho pohledu v naprostém pořádku. Nic se nerozbilo, v balíku bylo vše, co v něm mělo být a nákup je možné uhradit i na dobírku, což není u všech e-shopů, tím spíš, pokud posílají zboží ze zahraničí, standardem. Dodání bylo navíc rychlé, maximálně v řádu pár pracovních dnů. Díky těmto zkušenostem tedy můžeme konstatovat, že o podvod se nejedná. (Čímž jsme, minimálně pro začátek, zodpověděli jednu důležitou otázku.)
Je ale důležité se zaměřit na to, z jakého důvodu se o Hebe v posledních několika měsících hovoří spíše s negativní konotací. Když odhlédneme od toho, že drtivá většina negativních recenzí na srovnávačích zboží není označena jako ověřená (takže nelze ověřit, že nákup u Hebe opravdu proběhl), někteří lidé si stěžují na liknavost zákaznické podpory a na to, že uvnitř balíku nebyla skoro žádná ochrana proti rozbití výrobku. (Což nám ale přijde, že je běžná praxe i u dalších polských e-shopů s kosmetikou, protože velmi podobně zboží z osobní zkušenosti chodí i z e-shopu Makeup.) Dále někteří uživatelé s neověřeným nákupem uvádí, že jim nepřišlo všechno zaplacené zboží. Některým také nešlo zboží zaplatit.
Pro co největší objektivitu jsme zabrousili i na on-line diskuzní fóra a na hodnocení na portále Firmy a i zde se nachází spíše rozporuplné recenze, kdy na jedné straně jsou zákazníci spokojeni a vše bylo s jejich objednávkou v pořádku. A na straně druhé jsou ti, kteří byli s nákupem na Hebe výrazně nespokojeni. Dohledat se nám pak nic nepodařilo na ČOI ani na portále Vaše stížnosti.
Co si o tom myslíme my
Vzhledem k tomu, že jsme v on-line obchodě Hebe několikrát nakoupili a vše proběhlo v pořádku, nemůžeme potvrdit negativní uživatelskou zkušenost jiných kupujících. To na druhou stranu ale nemusí znamenat, že neproběhla. Běžně při nákupech dochází k poškození přepravních obalů (často během dopravy přepravní společností). Někdy se také stává, že dojde k poškození přepravovaného zboží. V takovém případě je zcela v pořádku dožadovat se náhrady a e-shop by měl v takové situaci nabízet zákazníkům součinnost. Pokud něco z toho Hebe v některých případech nedělá, pak je jasné, že jde o slabé místo, na kterém by se mělo začít pracovat.
Shrnutí
Mezi klady Hebe patří:
- Mezinárodní dostupnost
- Možnost platby zboží na dobírku
- Doprava zdarma pro registrované od 120,-
- Široký výběr značek
Mezi potenciální zápory pak můžeme zařadit:
- Horší dostupnost zákaznické podpory
- Výrazně rozporuplné pozitivní a negativní zákaznické recenze
- Ne vždy dostatečnou ochranu zboží v balíku
Jakou zkušenost s nákupem na Hebe máte vy? Stejně jako my pozitivní, nebo patříte k těm, kteří spokojeni nebyli?