UNIQA pojišťovna: Recenze
Žijeme v době, která je nakloněná uzavírání nejrůznějších pojistek. Některé z nich uzavírají občané dobrovolně, jiné jsou naopak povinné. Ne vždy je ale jednoduché najít kvalitního poskytovatele pojištění. Jak si v tomto případě vede pojišťovna UNIQA?
Možná znáte někoho, kdo si pořídil byt či dům a financoval ho pomocí hypotéky. Dost možná se mezi takové řadíte i vy. Do práce jezdíte autem a každoročně se vydáte na alespoň jednu zahraniční dovolenou. A protože roky ubíhají a váš zdravotní stav se pomalu zhoršuje, chcete mít jistotu, že v případě závažné nemoci nenecháte svou rodinu na holičkách.
Nějak tak by se daly shrnout nejčastější důvody, proč lidé uzavírají některou z pojistek. V případě hypotéky a auta se jedná o pojištění povinné. V případě cestování a pojištění zdraví se jedná o pojistky čistě dobrovolné.
Protože je ale pojišťoven spousta, nemusí být úplně jednoduché se v jejich nabídce a kvalitě zorientovat.
Dnes se tedy zaměříme na služby, které poskytuje pojišťovna UNIQA.
O pojišťovně UNIQA
Pojišťovna UNIQA je součástí pojišťovací skupiny UNIQA Insurance Group se sídlem v Rakousku. Na českém trhu působí od roku 1993 a má na kontě poměrně pestrou škálu nejrůznějších ocenění.
Mezi nimi najdeme tituly:
- Nejlepší životní pojišťovna
- Pojišťovací inovátor 2018 (3. místo), Pojištění vozidel – SafeLine
- Superbrands Business Award 2018-2016
- Pojišťovna roku 2015 (2. místo)
A mnoho dalších.
Z hlediska služeb se UNIQA soustředí na poskytování pojištění fyzických i právnických osob.
Jaké pojištění UNIQA nabízí?
Jak už bylo řečeno, nabídka této pojišťovny je opravdu široká.
V jejím portfoliu najdeme:
- Pojištění na cesty
- Pojištění vozidel
- Pojištění majetku
- Úrazové pojištění
- Pojištění zdraví
- Životní pojištění
Tato nabídka se vztahuje na pojištění fyzických osob. V jednotlivých pojišťovacích sekcích najdete i konkrétnější nabídky. Mezi nimi například úrazové pojištění KUTIL, zdravotní pojištění pro cizince či životní pojištění pro děti Motýlek.
V portfoliu pro podnikatele je:
- Pojištění majetku a odpovědnosti
- Pojištění firemních vozů
- Pojištění přerušení provozu
- Pojištění průmyslových rizik
- Pojištění cestovních kanceláří
- Další typy pojištění
Protože mohou být ostatní typy pojištění poněkud mlhavý pojem, trochu vám ho přiblížíme. Jedná se o pojištění lesů, pojištění přepravy zásilek či pojištění výstav.
Velkou výhodou je, že některé z výše uvedených typů pojištění lze sjednat i online přímo na stránkách pojišťovny. V dnešní době, kdy je čas tím nejdražším, co máme, vám tedy odpadne jedna zbytečná zastávka v pojišťovně navíc.
Z hlediska nabídky by však UNIQA mohla zapracovat na jejím rozšíření. Online si lze sjednat pouze pojištění týkající se cestování, vozidel, majetku a zdraví.
Mohlo by se zdát, že sjednání pojištění po internetu není dostatečně bezpečné. Zvlášť v případě, že vám není k dispozici pracovník pojišťovny, který by vám vysvětlil veškeré náležitosti, které se s pojištěním pojí.
Nemusíte mít ale strach. Při sjednání pojištění online jsou vám k dispozici veškeré informace o tom, na jaké události se pojištění vztahuje. Zároveň můžete podrobně prozkoumat veškeré přiložené dokumenty pojišťovny v pohodlí domova. Nemusíte se tedy bát, že byste neměli čas si cokoliv podrobně projít a vše si řádně promyslet.
Co se týče samotného webu společnosti, ten hodnotíme jako velmi přehledný a životaschopný. Jsou na něm dostupné veškeré aktuální formuláře a dokumenty (a pokud ne, stačí se jen ozvat informačnímu servisu), online platby i možnost stažení aplikací UNIQA do vašeho mobilu. Online lze vyřídit i některá hlášení pojistných událostí.
Mezi jasné výhody tedy můžeme zahrnout:
- Pojištění fyzických osob i podnikatelů
- Širokou nabídku pojištění pro obě skupiny
- Možnost sjednání některých druhů pojištění online
- Možnost nahlásit některou z pojistných událostí online
- Online platby
- Chytrou aplikaci UNIQA do vašeho telefonu
- Dostupné aktuální listiny a formuláře
- Zákaznický servis
Po této stránce se tedy zdá, že UNIQA nabízí přehledné spektrum služeb. V některých případech šetří váš čas a je vám kdykoliv k dispozici v případě řešení vašeho problému.
Hodnocení zákazníků
Aby však mohla být recenze objektivní, je potřeba se zaměřit i na hodnocení klientů. To totiž do velké míry rozhoduje o tom, zda se jedná o dobře fungující a seriózní pojišťovnu, nebo jen o vhodně provedený marketing.
Ti, kteří byli se službami pojišťovny spokojení nejčastěji hodnotili:
- Asistenční službu
- Cenu pojištění
- Rychlé řešení pojistné události
- Spolehlivé makléře
- Schopnost vyřídit platbu škody i se zahraniční pojišťovnou
Ti, kteří spokojení nebyli nejčastěji řešili:
- Průtahy při řešení pojistné události
- Odmítání plnění pojistné události
- Nízké plnění
- Špatnou komunikaci
- Průtahy při reklamacích
Z hodnocení zákazníků je tedy patrné, že největším benefitem, kvůli kterému se pro pojištění u pojišťovny UNIQA rozhodnou je cena a asistenční služba. Bohužel, řada z těch, kteří si pojištění sjednali byli svědky špatné komunikace ze strany pojišťovny. V některých případech si také stěžovali na nutnost dodávat stále nové a nové důkazy před zahájením pojistného plnění.
Celkové hodnocení
Z celého průzkumu tedy vychází několik zcela odlišných závěrů. Ty lze zařadit do dvou kategorií.
Jednou z nich je fungování webu a poboček společnosti. Po této stránce se zdá být web pojišťovny i jednotlivé pobočky funkční. Pokud potřebujete pomoci, je vám k dispozici asistenční služba a zákaznická linka.
Druhou kategorii pak tvoří zkušenosti zákazníků. Řada z nich pozitivně hodnotí nízkou cenu pojištění. Při řešení pojistných událostí se však spokojenost zákazníků diametrálně liší.
Z tohoto důvodu je velmi těžké podat zcela objektivní posouzení kvality pojišťovny, jelikož každá pojistná událost je naprostým originálem. Velmi záleží na způsobu jejího hlášení (jinak řečeno na pravdivých údajích klientů) a na schopnostech spolupráce mezi těmito dvěma subjekty.
Obecně však můžeme říci, že z hlediska plnění pojistných událostí nejčastěji selhává lidský faktor. Zvlášť při nedostatečném pochopení smluv a špatném či nedostatečném hlášení škod.
A jaké jsou vaše zkušenosti s pojišťovnou UNIQA?
Máme stejnou zkušenost.Hlavně platit.Likvidátorovi se nesmí volat.Nahlášení pojistné události s odvoláním se táhne 3měsíce.
Jenom vám posílají přihlouplé dotazy stále dokola.V pojišťovně vám řeknou,že škodní událost(jsme jim popsali)můžete uplatnit z odpovědnosti.Potom vám to 2x zamítnou.Jejich obchodní manažer vám sdělí,že smlouva byla dobře sepsána,ale výklad má každý jiný(nebo nějak podobně v tomto smyslu.Neradi si stěžujeme,ale tohle nemá obdoby.
Varují před touto pojišťovnou,odmítly plnění z havarijního pojištění i když dle policie bylo vše jasné,ale technik pojišťovny je asi placený za to kolik lidí oškube.Uniqa už nikdy.Stálo mi to 50k.
Tuto pojišťovnu již nikdy více. Dne 13.12.2023 jsem prodal vozidlo do autobazaru, kdy ještě ten den jsem zažádal o zrušení povinného i havarijního pojištění a naskenoval kupní smlouvu s novým zák. pojištěním. 1 měsíc se nedělo nic, tak jsem poslal dotaz kdy mi zašlou zbylé peníze v řádů 4.000,- Kč? Zaslali mi email že za cca 1 měsíc. To znamená že mé zbylé peníze z pojištění mi budou držet nejméně 2 měsíce.
Nemůžu říct nic špatného.
Nejhorší pojišťovna, za půl roku zjistil jsem že mám neplatnou smlouvu povinného ručení, platba byla uhrazena řádně ale nějaká slepice do teď nemůže spravovat platbu se smlouvou
Obloukem se této pojišťovně vyhnout!Otravují opakovaně s nafocením škody,posíláním posudků,faktur atd. a škodu proplatí v minimální výši,pokud vůbec proplatí.Než se s nimi dohadovat je lepší vypovědět smlouvu a víc o nich nevědět!!!
Přítelkyni se stalo to samé. Opakovaně žádala zrušit službu právníka (zrušení mělo údajně proběhnout automaticky) a oni ji zrušili celou smlouvu. Nevěděla o tom a jim to muselo být jasné. Jako kdyby to dělali ze msty, jako nějaký mafián. Jezdila bez smlouvy a zaplatila za to velkou pokutu. Zrušil jsem u nich životní pojištění a všechny smlouvy příbuzných.
Nejhorší pojišťovna co jsem kdy viděl. Za mnou jako za poškozeným po dopravní nehodě poslali technika Jiřího Smazala, kterej si do těch svejch papírů napsal co chtěl a vyplatili asi jenom třetinu z celé pojistné události a teď po mě jenom furt dokola chtějí abych něco dokazoval.. přitom jsem všechno řádně nahlásil a jestě si nechal udělat výpisy z autorizovaného servisu. HNUS V ČELE S JIŘÍM SMAZALEM, KTEREJ MĚ CHTĚL OD ZAČÁTKU OJEBAT. Mimochodem se to táhne už přes půl roku a stále nic. Jenom nekonečně se vymlouvají přes emaily.
Moje zkušenost je negativní. Uzavřel jsem před ukončením stávající smlouvy novou, aktualizovanou smlouvu o pojištění nemovitosti. Krátce po aktivaci nové smlouvy platbou jsem požádal o vrácení nevyčerpané částky původní smlouvy e-mailem. Po dvou měsících bez jakékoliv reakce pojišťovny jsem svou žádost opakoval přes jejich elektronickou podatelnu a opět dva měsíce nic. Dnes jsem odeslal třetí žádost…
S touhle pojišťovnou mám špatné zkušenosti. Jen plať a hlavně nic nechtěj. Důrazně nedoporučuji. Neochota, nezájem. Drobnou událost jsem si zaplatil raději sám. I když jsem měl havarijní pojištění hodně let.
Souhlasím s ostatními, neprofesionální jednání, arogantní, líní, jen nic nechtějte, když chcete po nás jen práci a ne novou smlouvu, z které něco kápne. Za celý život(60let) jsem se s takovým chováním nesetkala. Již jednáme půl roku, ale výsledek nikde. Jedná se o výplatu PP, který jsme celý život platili.
Důrazně varuji eventuální nové zákazníky, aby se pojišťovně UNIQA vyhnuli velkým obloukem. .2022 jsem prodal své auto pojištěné u této pojišťovny. Předal osobně i e-mailem všechny potřebné dokumenty ( kopii TP už s novým majitelem ) panu Melnykovi na pobočce v Trutnově s požadavkem proplacení nevyčerpaného pojistného na účet. Když se přes měsíc nic nedělo, urgoval jsem u něj. Zase nic. Při kontaktu na jiného pracovníka pojišťovny jsem zjistil, že pojistka je stále ještě aktivní ( po dvou měsících ), protože p. Melnyk s ukončením neudělal vůbec nic!!! A zároveň se dozvěděl, že pojištění musím platit tak dlouho, než pojistku ukončí pracovník pojišťovny. Takže platím pojištění za auto, které už dva měsíce není moje, jenom proto, že pracovník pojišťovny je naprosto neschopný !!!
Šlendrián pojišťovny a jejích pracovníků je neskutečný !
Semerák
Nechali nás co nejdéle dusit, zřejmě abychom byli bez auta i peněz co nejzoufalejší a snáze podlehli jejich manipulaci. Vyčíslení odškodnění je jako z hororu. Doporučuji všem najmout si právníka hned od začátku plnění a zrušit vše od Uniqy.
Zkrátili nám plnění z havarijního pojištění o cca 60 000 Kč a po dlouhé korespondenci z nich vypadlo, že důvodem je prasklá poklice na kole. Ta navíc praskla při nehodě, která se týká plnění. A teď si představte, když člověk těžce onemocní nebo mu třeba shoří dům. Jak může takto oslabený nebožák soupeřit s tak bezcitnými dravci?
Pokud chcete rok čekat na vyplacení pojistky a neustálé dohady, tak hurá do Uniqy. Pořád a dokola po vás chtějí ty stejné papíry, které jste jim už dodaly a tím oddalují vyplacení pojistky. Přehazují si vás jako horký brambor a nikdo za nic nemůže, nikdo nic neví. Uniqu už nikdy!
Mám stejnou zkušenost jako Pavel. UNIQU určitě nedoporučuji. Zákazník je u nich na posledním místě, hlavně plaťte pojistku, ale peníze od nás nechtějte. Vlastně nechtějte nic. Jen prostě plaťte a buďte rádi, že nám platíte.