Vigoexpress [recenze]: Proč je tak nápadně podobný Vigoshopu?

0

V průběhu času jsme se už zabývali nekalými praktikami nejrůznějších šmejdů, kteří neustále přicházejí na metody, jak obrat důvěřivce, kteří se snaží u nich něco nakoupit. Mnozí mají dokonce webových stránek na lákání potenciálních zákazníků víc. Proto vás nejspíš nepřekvapí téměř identická podoba Vigoshopu a Vigoexpressu, o kterém bude dneska řeč.

O problematičnosti e-shopu Vigoshop jsme mluvili poměrně nedávno. Na popud jedné z komentujících jsme se dokonce dozvěděli, že existuje druhá webová adresa, která se jmenuje Vigoexpress, a která je obdobně problematická, jako Vigoshop. (Když se navíc podíváte na přiložené printscreeny stránek, tak je vám určitě jasné proč.)

Vigoexpress se stejně jako Vigoshop orientuje na prodej takzvaně “akčního” zboží. Přijde nám být však úsměvné, že inzerovaná pilka, kterou vidíme na hlavní stránce, a o které z minulosti víme, že byla uživatelům naprosto k ničemu, měla původně stát 2 399,- a posléze “jen” 1 399,-. (My bychom ji upřímně řečeno nepoužili, ani kdyby byla zadarmo.)

Porovnejte Vigoshop a Vigoexpress:

Vigoshop

Vigoshop

Vigoexpress

Vigoexpress

Co dalšího je na Vigoexpress podezřelé? A jak poznat neseriózního prodejce?

Tohle není v pohodě

Vigoexpress není technicky vzato e-shop, který má svoji vlastní skladovou zásobu, ze které odebírá zboží pro pokrytí objednávek zákazníků. Jde o takzvanou nákupní galerii. To znamená, že Vigoexpress poskytuje prostor, kde mohou jeho subdodavatelé inzerovat své výrobky. V případě, že si něco objednáte, odesílatelem není Vigoexpress, ale subdodavatel, který má své vlastní podmínky.

Velkým rizikem těchto webových stránek je například to, že i když se tváří jako české e-shopy, zboží přeprodávají například z Číny. To samo o sobě nemusí být nic zlého, jenže doba dodání může být delší, může vznikat povinnost platit celní poplatky, nemusí vám nic přijít či obdržené zboží může vypadat jinak/být nefunkční.

Také víme, že za Vigoshop a Vigoexpress stojí stejná společnost, konkrétně HS plus d.o.o. ze Slovinska, o které víme, že s ní byly problémy už v minulosti. Někteří klienti byli s nákupem na těchto stránkách spokojení, rozhodně tím ale nelze smazat nespokojenost lidí, kteří nedostali zpátky peníze za nákup a podobně.

Kam se zkusit obrátit při problémech s objednávkou?

Můžete se zkusit obrátit na e-shop Vigoexpress, a to prostřednictvím e-mailu (info@vigoexpress.cz) nebo telefonního čísla 296 849 822 (jsou k dispozici v pracovní dny od 8:00 do 19:00). K dispozici je také komunikace přes WhatssApp. Pro aktuální informace se podívejte přímo na stránky Vigoexpress.cz

Pokud vás však komunikace s e-shopem neuspokojila, lze se obrátit na ČOI či Vaše Stížnosti. Pokud se najde více lidí, můžete společně najít cestu k řešení těchto problémů.

Důležité je také umět se smířit se ztracenými penězi a do příště sledovat rizikové e-shopy, čímž můžete předcházet budoucím potížím s nákupem přes internet. O těchto e-shopech si můžete přečíst na našem webu Recenzezdarma.cz

Zkušenost paní Ludmily

Naše čtenářka nás například upozornila na to, že Vigoexpress nabízel 1+1 regál zdarma. Pro jistotu vytvořila printscreen nabídky. (Objednala dohromady 3 regály, takže očekávala, že dostane další 3 zdarma.) Domů jí však přišly pouze 3 regály a pracovníci Vigoexpress tvrdí, že nabídka je již ukončena, i když v den vytvoření objednávky platila. Dle svých slov neví, jak na ně a určitě by nedoporučovala nakupovat na slovinských e-shopech.

Proč na to pořád někdo skáče?

Provozovatel výše uvedených webových stránek používá při svých aktivitách karty, které mají velkou účinnost.

  • Má širokou nabídku produktů
  • Operuje s příznivými cenami

Některým lidem navíc skutečně přišlo zboží v pořádku, takže potíže, které měli při nákupech jiní lidé, mohou na první pohled vypadat jako výjimečné komplikace, ke kterým nedochází zas tak často. (Do reality člověka dovede vrátit portál časopisu dTest, který se jmenuje Vaše Stížnosti, a kde si můžete přečíst negativní zkušenosti zákazníků s HS plus d.o.o.)

V mnoha případech se lidé také zamýšlí nad tím, že o těchto praktikách a o svých zkušenostech informují ČOI. (Což obvykle nevěstí nic dobrého.)

Jak poznat šmejdy

Asi nemá smysl řešit, kde sehnat kontakt, protože bychom vám nákup na těchto webech vůbec nedoporučili. Minimálně preventivně.

Místo toho se raději podíváme na to, jak s největší pravděpodobností detekujete šmejdy a problematické weby ještě předtím, než si na nich něco neuvážlivě koupíte.

Sledujte:

  • Kdo je provozovatelem (často se tato informace nachází v Obchodních podmínkách, které jsou v zápatí webových stránek)
  • Jaké má web/e-shop recenze na internetu (klidně se podívejte i do diskuzí, super jsou i srovnávače zboží)
  • Jestli web není na stránkách ČOI, Vaše Stížnosti, Kupní Síla a podobně (pokud figuruje na některých z těchto stránek, pak to znamená, že takový web či produkt není příliš důvěryhodný)

Tyto informace raději pokaždé opakujeme, protože stále se (bohužel) najde dost lidí, kteří se nechají zlákat výhodnou nabídkou. A pak se mnohdy nestačí divit.

Také máte s Vigoexpress nějakou osobní zkušenost?

 

Vigoexpress [recenze]: Proč je tak nápadně podobný Vigoshopu?
1 (20%) 1 hlasů
11 Comments
  1. Objednal jsem (měly to být dárky) :

    Kartáč na podlahy MOPEX ve tvaru X 1+1 Gratis (#603377930) 2 538Kč

    2x další utěrka z mikrovlákna | MOPEXCLOTH (#3831127510298) 1 149Kč

    Obdržel jsem pouze 2 kartáče, návleky žádné.
    Reklamoval jsem přesně podle návodu a poslal foto. Pak jsem pro jistotu zavolal ještě na 296849822. Bylo mi řečeno, že odpověď obdržím do 48 hodin.
    Po týdnu bez odezvy jsem zavolal znovu. Operátorka mi řekla, že reklamace nevyřizuje a dala mi jiné číslo. Tam ovšem mě sdělil automat, že mám poslat mail a zavěsil. Po novém, vytočení ….822 jak operátorka zjistila,že volám znovu kvůli reklamaci, bez slova zavěsila.
    Prostě podvodníci. A navíc arogantní telefonistka. Nějak si na tenhle svět ve svých 78 letech nemohu zvyknout.

  2. Také mne podvedli. Objednala jsem si včelí vosk na dřevo 1 + 1 a naúčtovali mi k tomu E-knihu, kterou jsem vůbec neobjednávala. Reklamovala jsem, ale bez výsledku.

  3. V mé objednávce č.1061937422 chybí baterie do Mikuláše, které jsem uhradila. Kde se mám obrátit o vrácení peněz ve výši 74,-Kč?

    • Dobrý den, zkuste kontaktovat přímo e-shop, a to buď prostřednictvím e-mailu info@vigoexpress.cz, nebo telefonního čísla 296 849 822 (pracovní dny, 8:00–19:00). Váš dotaz jsme také podrobně rozebrali v článku (viz Kam se zkusit obrátit při problémech s objednávkou?).

  4. Mám s tímto obchodem špatnou zkušenost.Místo tří objednaných věcí jsem obdržela pouze dvě,ale zaplatila jsem jako za ty tři.Na moji stížnost vůbec nereagují.Po měsíci žádná odezva obchodu.

  5. Vážení, chtěl bych všem oznámit, že jsem na obě firmy podal trestní oznámení, jedna, která výrobky nabízí a druhá, která výrobky odesílá. Jednoznačně se jedná o podvod a klamavou reklamu, přičemž podvod bude řešit Policie a klamavou reklamu může řešit asi ČOI. Obě firmy jsem nemohl najít v žádném rejstříku, takže zřejmě podnikají na černo.
    Pokud tedy má někdo zájem připojit se k oznámení, dejte mi vědět.

    • Vážení zákazníci ,jsem další podvedená zákaznice je to banda šmejdu a podvodníku nic si neobjednávejte.Ráda se přidám k trestnímu oznámení.

  6. Také jsem zakoupil výrobek od vigo express…/ sada na opravu kůže / za 378,- Kč a je to PROBLÉM !!!!!… 13.10. objednáte…..24. 10. po nesčetných urgencích obdržíte něco pomačkaného a v podstatě NEFUNKČNÍHO !!!!!/ nedrží, odlepuje se atd. Po dalších pokusech o reklamaci telefonicky i e-mailem na info@vigoexpress.cz se 21.11. / po dalších telefonátech !!! dozvíte, že na e-mail reagují automatickou odpovědí, která vás má přesměrovat na podivné ? stránky, což vám zabezpečení počítače znemožní !!!! / asi je to dobře /….Jen samé přesměrování a stažení nechtěných aplikací ???

  7. Odpovědět
    Jaroslava Štěpánková před 11. listopadu 2023

    Objednala jsem si postroj s vodítkem pro kočku a doručen mi byl plastový obojek. Nyní jsem poslala reklamační mejl, ale nevěřím, že se vůbec něco bude dít.

  8. Ani já nemám dobrou zkušenost. Vrátila jsem zboží podle jejich předpisu a od té doby komunikuji již jen s automatem. Poslala jsem nejméně 10 emailů, ale když náhodou na to někdo zareaguje, tak stále vymýšlejí, že jsem neposlala moje číslo účtu na vrácení částky, pak zase , že jsem neuvedla jejich kód, který mi poslali na vrácení zboží. Dokonce jsem se dovolala na jejich číslo, co mají uvedené na stránkách e-shopu a pán mě ujistil, že to okamžitě dají do pořádku a ani po měsíci není nic vyřešeno.
    Varuji všechny předem, moc si rozmyslete, jestli doopravdy u nich něco nakoupíte, protože pokud dojde k nějaké reklamaci, tak budete mít smůlu. Nic Vám nevrátí.

  9. Tak jsem skončil zatím podobně, jako paní Ludmila.Objednal jsem si inzerovaný teleskopiscký držák na telefon, ale dostal jsem pouze mechanický, kde při instalaci telefonu potřebujete tři ruce nebo pomocníka. Inzerovaný teleskopický byl zřejmě pouhý tahák pro hloupé zákazníky. Teď jsem začal vést korepondeci, ve které žádám o dodání to správného, ale po přečetení výše uvedeného textu si moc nadějí nědělám.

Zanechte své hodnocení nebo dotaz

Register New Account
Obnovit heslo